Ispitivanje karakteristika tkanina za specijalne namjene
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio borslo 25. septembar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Sa obzirom da su potrošači glavni elemenat tržista prema kome su usmereni napori celog preduzeća, jer od njihovog ponašanja pri kupovini zavisi opstanak i uspešnost kompanija. Zadovoljavanje potreba i želja potrošača na način koji obezbeđuje povećanje prodaje i profita na dugi rok jeste osnovni cilj marketing aktivnosti preduzeća. Poslovni rezultati preduzeća neposredno zavise od stepena satisfakcije potrošača. Ponovna kupovina iste marke proizvoda i stvaranje lojalnosti kod potrošača znači da je preduzeće uspelo na tržištu. Uspešne marketing strategije zasnovane su na poznavanju potrošačkih potreba, želja i ponašanja.
Potrošači donošenjem odluka o kupovini proizvoda i usluga, opredeljuju prodaju i profit preduzeća. Vrednost i očekivana prodaja i profit neposredno su kreirani i povezani sa stepenom zadovoljstva potrošača koji imaju poverenje u proizvode i usluge preduzeća.
Poznavanje potreba i želja potrošača predstavlja osnovni input za donošenje marketing odluka. Informacije o ponašanju potrošača u različitim situacijama u kupovini omogućavaju realnu osnovu planiranja marketing strategija u preduzećima kao što su na primer: diferenciranje proizvoda, pozicioniranje ili repozicioniranje proizvoda, segmentacija tržišta i drugo.
Saznanja o ponašanju potrošača stalno se uvećavaju i unapređuju, što zahteva postavljanje novih i modifikovanje postojećih marketing strategija i taktika preduzeća. Time se bitno smanje rizik koji uvek postoji u donošenju marketing odluka od uticaja na tražnju za proizvodima i uslugama preduzeća. Ignorisanje značaja koji informacije o ponašanju potrošača imaju za donošenje marketing odluka pre ili kasnije vodi preduzeća u poslovne promašaje i gubitke.
Istraživanje ponašanja potrošača mora biti stalna aktivnost u preduzeću, s obzirom na dinamičnost ljudskih potreba i želja i faktora koji ih oblikuju i uslovljavaju, uključujući psihologiju ličnosti potrošača i njihove interpersonalne odnose i komunikacije. Iako ponašanje potrošača pripada nekontrolisanim promenljivim preduzeća, to ne znači da se marketing aktivnostima ne može uticati na neke elemente tog ponašanja. Posebno se to odnosi na navike, stavove i preferencije potrošača.
Ako preduzeće ne utvrdi i razloge zbog kojih potrošači kupuju ili ne kupuju njegove proizvode i usluge, šta hvale ili zameraju s tim u vezi, neće biti u stanju da pravilno odredi marketing strategije i upravlja poslovnim aktivnostima.
Za pribavljanje takvih podataka i informacija potrebna su motivaciona istraživanja koja u zadovoljavajućoj meri mogu da odgovore na pitanje zašto se potrošači ponašaju tako kako se ponašaju u kupovini proizvoda i usluga u različitim situacijama na tržištu.
Time se pored eksternih (ekonomskih, socijalnih) uticaja, pokušava da sagledaju i interni (psihološki) faktori koji opredeljuju ponašanje potrošača u kupovini proizvoda i usluga.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.