Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio izuzetnanagrada 27. decembar 2011. Prijavi dokument
Konkurentska prednost je glavni indikator kvaliteta privređivanja i uspešnog pozicioniranja preduzeća. Osnovni uslov za obezbeđenje vitalnosti preduzeća i sposobnosti da odgovori na sve sofisticiranije zahteve potrošača je njegova osposobljenost da kreira i održava konkurentsku prednost zasnovanu na vrednosti.
Značaj teorijsko empirijskih istraživanja stvaranja održive konkurentske prednosti ogleda se, prevashodno, u sticanju i širenju znanja potrebnog za unapređenje nacionalne privrede i konkurentnosti preduzeća. Formulisanjem strategije, usklađivanjem organizacije i izborom adekvatnog sistema merila poslovnih performansi preduzeća, stvaraju se pretpostavke za uspešnije strategijsko pozicioniranje koje se zasniva na trajnoj i održivoj prednosti.
Teorijska i empirijska istraživanja pokazuju da se sa razvojem nacionalne privrede i evolucijom tržišta menjaju osnove i načini sticanja konkurentske prednosti. Proučavanjem teorije i prakse razvijenih zemalja moguće je identifikovati tri faze. U prvoj fazi, raspoloživi resursi su dominantan izvor konkurentske prednosti. U narednoj fazi, investicijama vođena privreda, ulaganja u modernizaciju proizvodnje standardnih proizvoda predstavljaju osnovni izvor konkurentske prednosti. U inovacijama vođenoj privredi, ključni izvor konkurentske prednosti je sposobnost inoviranja proizvoda i usluga korišćenjem visokih proizvodnih, komunikacionih i informacionih tehnologija. Konkuriše se jedinstvenom strategijom sa jasnom strategijskom namerom koja uključuje fokusiranje pažnje organizacije na suštinu procesa identifikovanja, stvaranja, isporučivanja, komuniciranje i kontrole vrednosti.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.