Odlomak

Menadžment prirodnih resursa

1.1. Pojmovno definisanje menadžmenta
Menadžment je kreativan proces racionalnog korišćenja resursa i sredstava, planiranja, organizovanja, voñenja i kontrole poslova organizacije za ostvarivanje efikasnosti u poslovanju i profita. Menadžment je kreativna aktivnost upravljanja i koordinacije poslova pojedinaca da bi se ostvario odabrani cilj organizacije. Menadžment mora biti opsednut kvalitetom proizvoda i kupcem, mora razvijati kvalitet pružanja usluga i nagraditi kreatore, radnike i menadžere za proizvedeni kvalitetni proizvod i kvalitetnu uslugu.
Kotler (1989) kaže: proizvodi ono što možeš prodati, a ne pokušavaj prodati ono što možeš proizvesti

Agromenadžment podrazumeva upravljačke aktivnosti, kojima se ostvaruju poslovne funkcije planiranja, organizovanja, voñenja – rukovoñenja i kontrole, u cilju ostvarenja
efikasnosti i efektivnosti u poslovanju tj. maksimalnog profita. Agromenadžment je upravljanje celinom agroprivrede. Menadžer je poslovni čovek koji uspešno organizuje poslove, racionalno koristi resurse, planira, organizuje, bira kadrove, vodi i kontroliše proces rada i poslovanja kako bi sa što manjim ulaganjima ostvario veći profit (Babović, 2008).
Menadžer prikuplja informacije, analizira ostvarene rezultate, opredeljuje alternativna rešenja, bira optimalno rešenje, organizuje realizaciju programa, vrši izbor ljudi, obezbeñuje sredstva, motiviše zaposlene za kvalitativno – kvantitativno izvršenje posla, koordinira aktivnosti, kontroliše izvršenje planiranih ciljeva i koriguje zadatke radi ostvarenja ciljeva organizacije.
Agromenadžer u agrobiznisu je poslovan čovek, koji uspešno organizuje poslove u agraru, agropreradi, distribuciji i prometu (eko) hrane na tržištu radi sticanja maksimalnog
profita.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari