Odlomak

1.    Pojam i definicija marketinga; pojmovi razmene i tržišta

DEFINICIJE MARKETINGA:
…je menadžement proces odgovoran za identifikovanje, predviđanje i zadovoljenje zahteva potrošača na za firmu profitabilan način (Majaro, 1982).
…predstavlja identifikaciju, stvaranje, komuniciranje, isporuku i praćenje vrednosti za kupca (Kotler, 2006).
…je upravljački proces uz pomoć koga pojedinci i grupe obezbeđuju sebi ono što im je potrebno i ono što žele kroz stvaranje i razmenjivanje proizvoda i vrednosti sa drugima (Kotler, 1994).
…je profitabilno zadovoljavanje potreba (Kotler, 2006).

RAZMENA, TRANSAKCIJA I ODNOSI:
Kada se potrošač opredelio za proizvod koji na najbolji način može zadovoljiti njegove potrebe, dolazi do razmene. Razmena je proces pribavljanja željenog proizvoda od nekoga kome nudimo nešto za uzvrat. Da bi postojao potencijal razmene mora biti zadovoljeno pet uslova:
1.    postojanje najmanje dve strane
2.    svaka strana ima nešto što predstavlja vrednost drugoj strani
3.    svaka strana je sposobnoa za komunikaciju i isporuku
4.    svaka strana može slobodno da prihvati ili odbije ponudu za razmenu
5.    svaka strana veruje da je prikladno ili poželjno da posluje sa drugom stranom.
Razmena je proces kreiranja vrednosti, zato što obično obema stranama donosi boljitak.
Ovaj pojam podrazumeva pregovaranje i napredak u sporazumu, a kada je sporazum postignut, to nazivamo transakcijom.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari