Odlomak

Pojam marketinga
Ovaj pojam nastao je od dve engleske reči: market što znači tržište i prefiksa ing, koji se može prevesti na više načina.
Etimološki posmatrano, Marketing upućuje na pojam tržišta, ali je to ipak mnogo širi i kompleksniji fenomen od tržišta.
Pojam marketinga
Marketing je vrlo širok pojam i sastoji se od čitavog niza elemenata, kao što su:

marketing je poslovna aktivnost,
marketing je skup međuzavisnih poslovnih aktivnosti,
marketing je koordinirajuća, integralna funkcija u procesu kreiranja poslovne politike preduzeća,
marketing je trgovinski fenomen
marketing je ekonomski fenomen,
marketing je proces promena ili transfer vlasništva proizvoda,
marketing je proces prilagođavanja ponude i tražnje,
marketing je poslovni sistem itd
Nastanak i razvoj marketinga
Postoje mnogobrojna tumačenja o nastanku marketinga koja su različita među sobom.

Mnogi se slažu da je marketing nastao u Americi početkom dvadesetog veka.

Peter Drucker mišljenja je da su koreni marketinga u Japanu, negde oko kraja sedamnaestog veka.
Nastanak i razvoj marketinga
Ipak, bez obzira na ovakva mišljenja, možemo reći da je marketing kao naučna disciplina konstituisan u Americi pre nego u Evropi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari