Odlomak

1. Definisanje marketinga
Prema Kotleru (jedan od vodećih marketing eksperata u svetu) marketing je nauka i umetnost
stvaranja i održavanja potrošača i profita. Postoje 2 definicije marketinga: društvena i
upravljačka.Društvena definicja marketinga predstavlja ulogu marketinga u društvu I glasi: Marketing
je društveni proces gde pojedinci ili grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele, i to stvaranjem,
ponudom ili razmenom vrednosti proizvoda i usluga sa drugima. Po upravljačkoj definiciji marketing
se opisuje kao umetnost prodaje proizvoda.
Prema Drakeru, prodaja nije najvažniji deo marketinga, već je cilj marketinga da tako dobro upozna
kupca i shvati koji proizvod ili usluga mu odgovaraju, da se oni sami prodaju.
Američko udruženje za marketing daje definiciju da je marketing proces planiranja, organizovanja i
kontrole bazičnog koncepta marketing miksa-proizvoda,cene, distribucije i promocije.
2. Suština marketing koncepcije
Suštinu marketing koncepcije čine: potrebe, želje i tražnja; tržišta; ponuda; vrednost, zadovoljstvo
i kvalitet; razmena, transakcije i odnosi.
Organizacije nastoje da shvate potrebe, želje i tražnju ciljnih tržišta.Ljudska potreba se javlja
uskraćivanjem osnovnih zadovoljenja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 94 stranica
  • Marketing menadzment -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET UNION - Fakultet za poslovno industrijski menadžment  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari