Odlomak

Osnovna funkcija marketinga je je da privuče i zadrži kupce uz ostvarivanje profita. Cilj marketinga je ostvarivanje dugoročnog zadovoljstva potrošača (kupaca, konzumenata) proizvoda i usluga. Marketing aktivnosti su usmerene ka kreiranju, promovisanju i adekvatnoj isporuci robe i usluga potrošačima i/ili organizacijama.

Marketing menadžeri nastoje da utiču na nivo, tajming i strukturu tražnje i usklade je sa ciljevima organizacije.
Predmet marketing aktivnosti na savremenom tržištu mogu biti: proizvodi, usluge, ljudi, događaji, iskustvo, organizacije, mesta (gradovi, države, regioni…), imovina, ideje i informacije.

MARKETING KONCEPT

Moderan marketing koncept može se izraziti kao „ostvarivanje korporativnih ciljeva kroz zadovoljavanje potreba kupaca bolje od konkurencije“. Tri uslova moraju biti ispunjena:
1. orijentacija na kupce (korporativne aktivnosti su usmerene na obezbeđivanje satisfakcije kupaca);
2. integrisani napori (celokupno osoblje prihvata odgovornost za stvaranje satisfakcije kupaca);
3. postizanje ciljeva (uverenje da se korporativni ciljevi mogu postići preko satisfakcije kupaca).

Marketing koncept je filozofija poslovanja koja stavlja kupca i satisfakciju kupaca u centar svega.

RAZVOJ MARKETINGA

Napredak u proizvodnji i distribuciji i migracija stanovništva iz ruralnih sredina u gradske, stvorili su potencijal za stvaranje tržišta velikih razmera. Pošto su poslovni ljudi težili da iskoriste ova tržišta, institucije marketinga, kao što su propagandni mediji i kanali za distribuciju, počele su da rastu i da se razvijaju. Kompanije koje su orijentisane na marketing fokusiraju se na potrebe kupaca. Promene se vide kao uobičajena pojava, a sposobnost prilagođavanja smatra se neophodnom za opstanak. Promenljive potrebe predstavljaju potencijalne tržišne šanse i usmeravaju kompaniju. Kompanije koje pokreće tržište teže da prilagode svoje proizvode i usluge zahtevima aktuelnih i latentnih tržišta. (Latentna tražnja – postoje potrebe i želje potrošača koje se ne mogu zadovoljiti postojećim proizvodima ili potrebe koje još uvek nisu jasno definisane u pogledu proizvodnje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 83 stranica
  • Marketing -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Ekonomija, Marketing/PR
  • Srbija,  Novi Sad,  UNIVERZITET PRIVREDNA AKADEMIJA - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment FIMEK, u Novom Sadu  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari