Odlomak

1. POJAM, PREDMET I ZNAČAJ MRPMP 2
Sa sve većim značajem predškolskog vaspitanja, počele su se razvijati posebne metodike vaspitno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama kao: metodika razvoja govora, metodika upoznavanje okoline, metodika fizičkog vaspitanja, metodika muzičkog vaspitanja, metodika likovnog vaspitanja i metodika razvoja početnih matematičkih pojmova.
Pojam i predmet metodike razvoja početnih matematičkih pojmova moguće je potpunije shvatiti tek kad se sagleda sva problematika vaspitno-obrazovnog rada u ovoj oblasti. Metodika razvoja početnih matematičkih pojmova u predškolskim ustanovama izučavava obrazovanje vaspitača, za rad u preškolskim ustanovama. Ona proučava matematičke pojmove, prirodu i značaj ove vaspitno-obrazovne oblast, principe i organizaciju rada, metode i sredstva koja se koriste u radu, organizacione oblike rada, planirae i vrednovanje rezultata rada. Pri formiranju svojih stavova MRPMP oslanja se na naučne rezultate matematike, pedagogije i psihologije.
Cilj predmeta: Na bazi stečenih znanja u okviru MRPMP 1 nastaviti sa proširivanjem i kompletiranjem znanja. Ovladati metodičkim koracima pri formiranju matematičkih pojmova kod dece predškolskog uzrasta. Poseban naglasak je na skupovima, prirodnim brojevima i elementima geometrije uključujući i različita merenja.
Ishod predmeta : Da student poznaje načine formiranja matematičkih pojmova i da na osnovu toga može da uspešno organizovati aktivnost matematičkog obrazovanja dece predškolskog uzrasta.
Nakon završenih studija, student treba da:
– poznaje programske sadržaje koji se obrađuju,
– uvažava specifičnosti rada u ovoj oblast,
– osposobljen za nalaženje najboljih i novih puteva razvoja logičkog mišljenja i formiranja matematičkih pojmova,
– samostalno istražuje u radu sa decom predškolskog uzrasta.
● Zato je potrebno da student dobro poznaje oblast iz koje su matematički sadržaji sa kojima se upoznaju i usvajaju deca predškolskog uzrasta.
● Prvi uslov dobrog rada na formiranju matematičkih pojmova je njihovo poznavanje i pravilno usvajanje.
● Drugi uslov je dobro poznavanje predškolske pedagogije i psihologije da bi, kad nauče metodiku matematike, uspešno kod dece izgrađivali matematičke pojmove, a preko njih razvijali saznajne sposobnosti dece i uticali na formiranje ličnosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 99 stranica
  • Pocetni matematicki pojmovi Ibro Vait
  • Školska godina: Ibro Vait
  • Skripte, Obrazovanje
  • Srbija,  Kos. Mitrovica,  UNIVERZITET U PRIŠTINI - Učiteljski fakultet u Prizrenu – Leposaviću  
  • ,

Više u Obrazovanje

Više u Skripte

Komentari