Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio studenti.rs 24. mart 2020. Prijavi dokument
Poslovna etika predstavlja vrlo aktuelnu poslovnu temu, a rasprave i dileme oko nje
privlače ogromnu pažnju različitih zainteresovanih strana. Naime, potrošači kao da su sve
zahtevniji u odnosu na preduzeća i kao da sve više traže etičke i ekološki ispravne načine
poslovanja. Mediji, takođe, kao da neprestano zadržavaju svoju pažnju na korporativnim
zloupotrebama i propustima svih ostalih vrsta. Pa čak i sama preduzeća, čini se, da sve više
priznaju da nešto što je okarakterisano kao etičko (ili barem se vidi da je etičko) zapravo može
biti dobro za poslovanje.
Stoga postoje mnogi razlozi zašto se poslovna etika može smatrati sve važnijim
područjem istraživanja, bilo za studente zainteresovane za izučavanje ove oblasti ili za
menadžere koji žele da poboljšaju svoje veštine odlučivanja. Svako ignorisanje etike i etičkih
vrednosti, u bilo kom delu ljudskog stvaralaštva, a naročito na području poslovnih odnosa,
ima, dakle, ogromne negativne posledice za svakog pojedinca, društvo, a preko toga i za
celokupno civilizovano čovečanstvo.Etika je, naime, nerazdvojni deo savremenog poslovanja.
Zbog toga je nužno negovanje etike i etičkih odnosa kao osnovnog regulatora svih, a
posebno poslovnih odnosa. Pri tom treba imati na umu da je odnos etike i prava takav da što
je više normativizma u nekom društvu sve je više kriminala. Etika i normativizam su, naime,
u dijalektičkoj suprotnosti: više etike znači manje propisa i normativizma i obrnuto. Etičnost
se ne može, dakle, propisati zakonom, ali se pojedini slučajevi neetičnosti mogu zakonski
sankcionisati.
Poslovna etika i poslovna komunikacija su u tesnoj vezi. Naime, poslovna
komunikacija mora biti utemeljena na poslovnoj etici. Komunikacija znači vezu jednog
subjekta sa drugim, jedne osobe sa drugom. Ta veza mora da se zasniva na ekonomskim
interesima, pravnim normama i poslovnoj etici. Bez ovog poslednjeg poslovna komunikacija
zapada u ozbiljnu krizu, postaje organičavajući faktor poslovnih odnosa.
Osnovna hipoteza u ovoj monografiji je upravo ta da je poslovna etika determinanta
razvoja svih oblika poslovnih odnosa. U radu smo istraživali vezu između ove dve varijable
i utvrdili da je odsustvo poslovne etike u poslovnoj komunikaciji, na svim nivoima društva,
pogubno za dalji društveno-ekonomski razvoj.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.