Sličnosti i razlike između menice i čeka
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio studentica.51 27. februar 2015. Prijavi dokument
UVOD U STRATEGIJSKI MENADŽMENT
1.1. Pojam, definisanje i sadržaj
strategijskog menadžmenta
1.2. Evolucija izazova i promena i
njihov uticaj na menadžment
organizacije
1.3. Evolucija strategijskih
menadžment sistema
1.1. Pojam, definisanje i sadržaj strategijskog menadžmenta
Nova konkurencija, nove
tehnologije i novi stil
života zahtevaju sasvim
novi menadžment
John A. Young
Sposobnost, veština i uspešnost menadžera bazira se pre svega
na njegovoj sposobnosti da kontinuirano raspolaže informacijama o
sredini organizacije i da se uspešno suočava sa promenama u sredini.
Komunicirati, planirati, odlučivati, upravljati ljudima, organizovati,
držati poslove pod kontrolom, voditi, poznavati finansije, poznavati
svoju oblast ili profesiju, to su menadžerski poslovi za koje menadžer
treba da poseduje znanja, veštine i sposobnosti. Prosečan menadžer je,
nažalost, daleko ispod ovog idealnog zahteva (šire: +1, str. 24).
Ichak Adizes, autor i poznati konsultant iz oblasti menadžmenta,
naše gore list, uočavajući ograničenja menadžera pojedinca, uspešno
razvija i brani postavku: “Umjesto priče o menadžeru koji planira,
organizuje itd., trebalo bi govoriti o menadžerskom timu koji vrši te
funkcije. Uloge proizvođača, upravljača, preduzetnika i integratora
mora vršiti komplementarni tim jer nijedna osoba ne može biti
odgovorna za sve njih.” (+2, str. 23). Menadžerski tim potrebno je
ekipirati od stručnjaka različitih profila, koji imaju sposobnost brzog
učenja, raspolažu sa dovoljno mašte i kreacije, uz stalnu “pohlepu za
novim stvarima” (izraz upotrebio P.F. Drucker, +3, str. 192).
Rezultati istraživačkog projekta “Menadžeri i obrazovanje ljudi
u menadžmentu u svijetu stalnih promena” pokazuju “da će menadžer
budućnosti biti diplomata, ‘čovjek preporoda’, onaj koji donosi odluke,
pregovara, ubeđuje, zalaže se za konsenzus, on će biti koordinator i
strateški planer” (+1, str. 290). Osim navedenog, posebno ističemo
zapažanje da će se težište pažnje generalnih direktora prebacivati sa
internih problema organizacije na eksterne aktivnosti. Generalni
direktor će sve više trošiti svoje vreme na probleme i mogućnosti koji
proizlaze iz okruženja organizacije. Tako, Roberto Goizueta, bivši
predsednik upravnog odbora i generalni direktor “Coca-Cola
Company”, je izjavio: “Izuzimajući gašenje požara tu i tamo, 90 odsto
svog vremena posvećujem strategijskom planiranju” (+4, str. 1162).
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.