Odlomak

UVOD

Kada neka osoba čuje reč brand obično pomisli na ime neke poznate kompanije, na njen logo, na njen zaštitni znak ili na proizvode koja odnosna kompanija proizvodi. Početna misao vodi ka identifikaciji omiljenih brendova individue. Iza omiljenih brendova nisu samo skriveni proizvodi i kompanije već i različite emocije ljudi. Proizvodi odavno ne ispunjavaju samo svoju funkcionalnu vrednost, oni mnogo govore o kompanijama koje ih stvaraju i ljudima koji ih koriste. O njihovom načinu života, kulturnim karakteristikama, verovanjima i vrednostima Svet je danas nezamisliv bez brendova. Niko nije imun na brendove. Potrošača X budi časovnik X, on se tušira gelom X, koristi šampon X, briše se peškirom X, zatim oblači donji veš X, pantalone X, košulju X, doručkuje hleb X sa margarinom X …

Iza svakog X krije se ono nevidljivo u boji i nedodirljivo po površini, X koje lebdi u vazduhu, X koje obećava, X koje inspiriše, nepoznata vrednost u tržišnoj jednačini koja pomnožena istraživačkim radom, tehničkim rešenjima i primenjenim dizajnom rezultira vrednošću L, koja predstavlja lojalnost potrošača. Što je veća vrednost lojalnosti veća je i vrednost X – vrednost pojedinačnog brenda.

Kako otkriti nepoznatu X i maksimizirati vrednost L ?

Ovo je zadatak koji sebi postavlja svaki menadžer i svaka kompanija i koji se stalno iznova postavlja i rešava. Uspešni u rešavanju ovog zadatka stižu daleko, dalje nego što je Rimska imperija ikad mogla stići. Oni ne osvajaju samo prostore i narode, oni osvajaju ljudski um i srce. Potrošači ostaju zatečeni shvatajući prostu istinu da je ono što su tražili njih pronašlo.

A. G. Lafley (Procter & Gamble CEO) misli da postoje dva ključna »momenta istine« kada su u pitanju brendovi. Prvi momenat je kad kupac svojim pogledom na polici ispituje brendove i odlučuje se za jedan. Drugi momenat istine dešava se kod kuće kada se izmeñu kupca i brenda ili stvara poseban odnos ili ne. Presudnu ulogu u uspehu kompanija predstavlja sposobnost da ostvare ove momente istine.
Koliko je značajno stvoriti uspešan brend posebno je primetno posmatrajući ekonomsku situaciju u kojoj se nalazi Srbija. Uprkos dobrim i kvalitetnim prehrambenim proizvodima i neverovatnog potencijala za dalji razvoj, Srbija ima veliki deficit izvoza u odnosu na uvoz. Ono što se izvozi ili predstavlja namirnice u sirovom obliku (voće, povrće, meso…) ili poluproizvode (organik, sirovine…). Ovaj izuzetno loš trend ekonomisti objašnjavaju nedostatkom tražnje za našim proizvodima i nekonkurentnošću zbog visokih cena. Prava istina je da je u pitanju tržišna orijentacija naših kompanija na proizvod a ne na potrošače i nepostojanje velikih brendova koji će svedočiti o visokom kvalitetu i ukusu, brendova koji će srušiti granice, brendova zbog kojih će potrošači biti spremni da plate višu cenu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 127 stranica
  • Menadžment -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet organizacionih nauka  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari