Odlomak

UVOD
Ljudi vođeni svojim potrebama i željama podstaknuti su na turizam putovanjima, aktivnostima, odmorom, razonodom, zabavom, rekreacijom, rehabilitacijom…itd.
Zahvaljujući tim istim potrebama i željama, neprestano su se razvijali i razvijaju se turizam i ugostiteljstvo, kao jedne od najisplativijih privrednih grana, koje svakoj zemlji, ukoliko pruži traženu i zadovoljavajuću turističku ponudu, mogu da donesu pravo bogatstvo.

Razvoj sveukupne privrede određene zemlje zahteva neophodan i konstantan razvoj turizma, pa i odgovarajuću promociju te zemlje na međunarodnom tržištu, te i na globalnom nivou.

Turizam uopšte, predstavlja kompleksnu društveno – ekonomsku pojavu, koja je specifična upravo po svojoj višestrukoj funkcionalnosti. Kroz svoje ekonomske funkcije turizam utiče na privredni razvoj ”receptivnih turističkih zemalja“, a kroz svoje društvene funkcije doprinosi humanističkim vrednostima u turizmu i socio – kulturnom obogaćenju.
Takođe, turizam čini neizostavan faktor svake “nove“ ekonomije, a značaj turizma je postao jedan od najvećih nacionalnih i internacionalnih prioriteta.

Elem, dobra hotelska ponuda je baza svakog turističkog tržišta. Hotelska industrija je temelj daljeg napretka turizma kao privredne grane. Hotelijerstvo podrazumeva vrlo složenu i kompaktnu strukturu sa nizom specifičnosti koje se ogledaju u mnogim aspektima ekonomskog razvitka i poslovanja. Moderni trendovi u turizmu zahtevaju otvaranje sve većeg broja hotelskih lanaca, koji se svojim imenima i brendovima pojavljuju svuda u svetu, pa i kod nas. Savremeno hotelijerstvo obavezno obuhvata posebnu organizaciju poslovnog procesa koji se prepoznaje po dobroj povezanosti radnika koji ga obavljaju i savremenih tehnologija pomoću kojih se ti poslovi realizuju.

Svaka zemlja koja želi da se uključi i visoko “kotira” na internacionalnom turističkom tržištu mora prvenstveno da poštuje sva pravila ciljnog tržišta, te opšte standarde razvoja, – kako bi svoje, domaće turističke proizvode i usluge uvela kao “zdrave“ konkurente.
Kako je gore navedeno, hotelska industrija je najčvršća karika u turizmu, pa je logično da kvalitetna hotelska ponuda otvara vrata ka internacionalizaciji turističkih proizvoda i usluga.
Razvoj turizma XXI veka znači stalno podizanje kvaliteta turističke ponude, a kroz ulazak hotelskih lanaca na novo tržište, ne samo da se pojačava njegova konkurentnost, nego se i pokreće mnoštvo procesa koji utiču na zapošljavanje i edukovanje kadrova, primenu savremenih tehnologija, vrhunski kvalitet u poslovanju, standardizaciju proizvoda i usluga…itd.

U radu koji sledi predmet istraživanja će biti analiza turističkog tržišta Crne Gore i mogućnosti za ulazak svetskih hotelskih lanaca na crnogorsko turističko tržište. U vezi sa tim, takođe će biti reči i o – zakonodavstvu te zemlje, razvoju crnogorskog turizma, hotelijerstvu, turističkim resursima, te ponudom kojom ova zemlja raspolaže.

 

 

 

 

Master rad će ispitati sledeće hipoteze:

I hipoteza glasi – Hotelski lanci su obično multinacionalno opredeljeni, pa svoj rast i razvoj zasnivaju na raznim metodama ulaska na strana tržišta. Savremeno hotelijerstvo se ne može zamisliti bez velikih, luksuznih hotela koje zajedno karakteriše komfor, udobnost i različite vrste usluga koje se gostima pružaju.

II hipoteza glasi – Hotelski lanci uvode novi model poslovanja – brend, koji donosi dodatnu vrednost samom hotelijerstvu i postaje glavni pokazatelj uspešnosti poslovanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari