Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Suzanami 04. decembar 2012. Prijavi dokument
UVOD
Strateški marketing je proces pomoću koga rukovodioci marketinga formulišu i primenjuju strategije, a radi dostizanja postavljenih ciljeva u datim uslovima okruženja i samog preduzeća. To je moderan pristup upravljanju marketingom, pod kojim se podrazumeva kontinuirani proces prilagođavanja preduzeća promenljivoj okolini, u kome okolina vrši
permanentan uticaj na preduzeće, ali i preduzeće vrši odreñeni uticaj na okolinu u kojoj egzistira i kojoj se prilagođava.
Strateški marketing podrazumeva aktivan proces odreñivanja i voñenja marketinških aktivnosti prema marketing ciljevima ili upravljanje marketingom radi prilagoñavanja marketinških aktivnosti promenama nastalim u okruženju. Strateški marketing bi trebalo da bude planiran i sveobuhvatan koncept okrenut okruženju, koji se oslanja na kreativan i inovativan pristup u razvijanju i planiranju aktivnosti marketinga, marketing infrastrukture, proizvoda, usluga, i marketing kontrole.
Svako preduzeće mora kontinuirano da prilagoñava svoje poslovanje okruženju radi opstanka i daljeg razvoja. Na okruženje bi trebalo gledati kao na potencijalnu šansu za unapreñenje poslovanja, ali i eventualnu pretnju zbog uticaja nekontrolisanih faktora na sadašnje i buduće poslovanje. Okruženje čine poslovni subjekti i institucije (stejkholderi) i drugi činioci koji utiču na ponašanje preduzeća.
Strateški marketing obuhvata: Strateški marketing
1. Analizu makro faktora okruženja i tržišta, snaga i slabosti preduzeća;
2. Strateško planiranje marketinga;
3. Definisanje i izbor relevantni marketing strategija;
4. Sprovoñenje strategije;
5. Kontrolu i reviziju marketinga.
Strateško marketing planiranje je proces koji uključuje:
Razvijanje strateške marketinške orijentacije dugoročan je proces i predstavlja svojevrstan oblik investicija. Ova investicija podrazumeva promenu organizacione kulture i organizacione klime, i to na način da zajedničke vrednosti, izražene kroz zadovoljenje potreba potrošača i briga o kvalitetu u svim aktivnostima, budu moto i težnja svih zaposlenih. Razvijanje strateške marketinške orijentacije podrazumeva usredsreñenost aktivnosti organizacije na: potrošača/korisnika usluga, konkurenciju, promenu okruženja i kulturu organizacije. Proces implementacije strateške marketing orijentacije odvija se u nekoliko faza:
1. Obezbeñivanje podrške visokog nivoa menadžmenta;
2. Formulisanje konkretne misije koja se odnosi na razvijanje strateške marketing orijentacije. Istovremeno, trebalo bi da postoji i odgovarajući plan kao i potrebni resursi da se plan ostvari;
3. Formiranje stručnog tima, koga čine menadžeri preduzeća i konsultanti.
Stručni tim trebalo bi da:
Dinamiku planiranih promena potrebno je kontinuirano pratiti. Da li je došlo do promena i u kom stepenu, može se proveriti postavljanjem sledećih pitanja:
Prihvatanje strateške marketinške orijentacije podrazumeva razvijanje veštine menadžmenta u marketingu. Marekting nije samo filozofija ili pristup u načinu na koji se posao obavlja, već i aktivnost rukovoñenja. Proces rukovoñenja podrazumeva analizu, planiranje, primenu i kontrolu. Efikasno rukovoñenje marketingom zahteva analizu svih faktora koji mogu da utiču na uspeh ili neuspeh kompanije u oblasti marketinga. Uobičajeni oblici analize su:
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.