Odlomak

Definisanje marketinga
Marketing kao savremeni fenomen nije jednostavno definisati. Potrebe iz elje potrosaca se uzimaju za pocetnu i zavrsnu tacku svi marketing aktivnosti. Koren termina marketing je u anglosaksonskoj reci trziste. Prakticno gledano, mozemo reci da marketing podrazumeva sve neposredne i posredne aktivnosti koje preduzece preduzima/ima nameru prema ciljnom trzistu.
Postoje 2 razloga zasto marketing nije bio prihvacen do 50ih: marketing inst. nisu bile dovoljno razvijene i nije bilo ekonomske potrebe da se posluje na drugaciji nacin.  Od 50ih postaje dominirajuca poslovna koncepcija.
DEF AMA: Marketing je set institucija i procesa za kreiranje, komuniciranje, isporucivanje i razmenu ponuda koje imaju vr. za potrosace, klijente, partnere i drustvo u celini.
Dakle marketing kao savremena poslovna filozofija stavlja potrosaca u centru sviha razmatranja preduzeca a poseban naflasak je na kreiranju vrednosti i satisfakciji potrosaca. Marketing kao drustveni proces doprinosi podizanju nivoa potr. standarda i kvalitetu zivota jednog drustva.

 

 

Marketing ima vise znacenja
Marketing je tesko def. jer je to pojam koji ima vise znacenja. Marketing je filozofija, koja naglasava satisfakciju potrosaca. To je takodje set aktivnosti koje se koriste da se implementira ova filozofija. O marketingu mozemo govoriti kao o mikro ili makro ekonomskoj disciplini.

 

 

 

Marketing kao ekonomski proces
Ovde se dovode u vezu prozivodnja i potrosnja doprinoseci efektivnosti i efikasnosti obavljanja razmene a time i citavog procesa poslovne aktivnosti. U procesu razmene preduzece saznaje da li je i u kojoj meri njegava ponuda prilagodjena zahtevima trzista. Da bi se izbegli problemi mora izvrsiti istazivanje potreba i zelja potrosaca  sto je posebno znacajno usled ogromne konkurencije. U razmeni dolazi do pregovora izmedju prodavca i kupca o uslovima transakcije koji se odvijaju i razresavaju procesom komuniciranja.  Rezultat razmene je transakcija. Transakcija znaci da su pregovori obavljeni uspesno na obostrano zadovoljstvo. Prema Kotleru za uspesnu razmenu je potrebno ispuniti 5 uslova:

  • mora da postoje barem dve strane
  • svaka strana ima nesto od vrednosti za drugu
  • da je svaka strana sposobna da komunicira i isporuci
  • da je svaka strana sposobna da prihvati/odbije razmenu
  •  da svaka strana veruje da je pozeljno da obavi razmenu sa drugom

Medjutim u savremenim uslovima potrebna je interakcija velikog broja pojedinaca, institucija…Razvijenost trzisnog sistema u privredi pretpostavka je efikasnog funkcionisanja marketing sistema.
Makromarketing definisemo kao drustveni proces koji usmerava tok robe i usluga od pred. do potr. na nacin da efikasno uskladjuje ponudu i traznju i efikasno ostvaruje drustvene ciljeve.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari